Here we are
Jako element wciąż zmieniającego się e-biznesu, model biznesowy opisujący praktykę gospodarczą jest wciąż pojęciem rozwijającym się. Mimo wielu zarzutów, w szczególności dotyczących tego, że model za bardzo upraszcza rzeczywistość, staje się coraz bardziej popularny. Z drugiej strony opisuje w bizne...
Michael Porter prezentuje trzy ogólne konkurencyjne strategie biznesowe, które można dowolnie zaadaptować do różnych przedsięwzięć biznesowych. Są nimi:
C. Combe słusznie zauważa, że strategie przedstawione przez M. Portera odnajdują swoje...
A. Afuah i C. L. Tucci w „Biznes internetowy strategie i modele” wyróżnili trzy główne strategie przypisywane działalności e-biznesowej:
Autorzy tej klasyfikacji...
Strategia pozycjonowania i różnicowania odnosi się do pozycji, którą zajmuje bądź ma zająć w przyszłości przedsiębiorstwo. Ma na celu zwiększenie wartości oferowanej klientowi poprzez odpowiednie dobranie proporcji, między jakością produktów i usług, czasem realizacji zamówień i zleceń oraz ceną. Od...
Strategie rozwoju rynku i produktów to te czynności, plany i cele, które wiążą się z szeroko pojętym marketingiem. Przedsiębiorstwa podejmują decyzje, dotyczące tego jaka część działalności marketingowej ma się odbywać z pomocą wykorzystania technologii informacyjnych. Oczywiście celem zawartym w ka...